Onödigt på Internet 2



Nu i juletider kommer alltid så jobbiga människor upp till ytan. Folk som är så fast i ett träsk av traditioner och inkorrekt grammatik att man vill ge dem en fin bitchslap i julklapp. Jag har haft turen att växa upp i ett hus där man faktiskt kan tänka nytt och skippa onödiga traditioner. Tillexempel har jag aldrig haft en jultomte (i vårt hus) men vi hade en gång en tomtemor (tack mamma!). Jag har i alla fall inte växt upp i ett hem där man planerar sin jul efter tv:n. Vilket jag är glad för.

Detta eventet har över 1,700 attending, och eftersom det är satt till 2011 har det tid att växa. Vad är det då som är så onödigt? Är det faktumet att SVT förmodligen aldrig skulle lägga ned Kalle Anka? Eller är det alla smärtsamma grammatikfel? Kanske kan det vara den odemokratiska aktionen att störta ett TV-bolag för det tar bort ett program? Det känns lite onödigt, de flesta program som tas bort, borde nog ta bort. Kolla på Andra Avenyn, värdelöst program, värdelösa skådespelare. Väldigt bra att det plockades bort.

Men vi måste inse, Kalle Anka har hållit på i 50+ år på SVT nu. Man kan se klippet på Youtube, vilket gör att visa samma klipp på TV år ut och år in till ett totalt slöseri till tid. Med detta i åtanke blir jag förvånad över hur sura folk blir på detta event här: http://www.facebook.com/event.php?eid=179722752043741. De behandlar mig som ett stort kommunistiskt hot emot deras samhälle. Otroligt.
//Herr Tittarintepåkalleankapåjulafton

Kommentarer
Postat av: Alx The God-Emperor Of Mankind

TYCKER ATT KALLE ANKA ÄR JÄTTE BRA

2010-12-23 @ 12:12:48
Postat av: Broder till Brooder

Vi har faktiskt haft jultomte...

2010-12-23 @ 12:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0