Tankegång från en ung oförstående pojke.

25 December 2010.
En av anledningarna till att jag gillar julafton, är att majoriteten inte är fulla. Jag gillar när saker är aningen mer lugna, fast vi vet ju att det bara är lugnet före stormen.

Jag tillhör en av de få människor (verkar det som) som kan förstå nöjet i att dricka, men aldrig poängen i att vara full. Jag gillar att ha kul, men jag gillar också att minnas att jag har haft kul. En gång sa någon till mig att hon trodde att det är så att folk dricker bara för att slippa verkligheten, och sen dricker det mer och mer bara för att livet känns så sorgligt. (Sedan började denna personen dricka, mer och mera. Happy ending is happy ending.)



Jag tycker inte om öl, det är dyrt, och smaken är horribel. Vin kan funka, cider är sött och kul och drinkar är en överraskning. Men jag vill veta var jag är. Saken med att spy är det gör att jag minnst har en anledning att vara full. Om jag nu som jag själv förmodar har bakterien som gör mig imun mot vinterkräksjukan, varför ska jag då spy på alkohol istället. Jag avskyr att spy, mer än allt annat.



Alkohol kan göra en lite mer social och glad, (precis som socker) och det kan vara kul att shotta. Utöver det har jag aldrig riktigt förstått poängen. Och idag verkar vara en av alla dem dagar som det är mengingen att man ska göra detta. (eftersom man inte kunde det igår?) Förlåt min ikkeförståelse.
//Herr Förstårinte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0