Vegetarianer, och vegetarianer man inte klarar av.

Vegetarianer, Veganer och alla dessa olika människor som inte äter kött. Det ni frågar er är säker nog nu, är jag en av alla dessa biffätande mansgrisar som tycker att sådant är onaturligt? Nej, inte direkt.

Tvärtom så respekterar jag faktiskt vegetarianer (Veganer kan jag tycka tar i lite väl mycket.), att orka skippa så goda saker för att något annat ska få leva, det är väl ganska fint.

MEN, som vi alla vet, finns det dessa jobbiga veganer och vegetarianer som måste gå för långt, det finns ett antal olika typer

TYP 1: "Vet du att det där har varit en glad kossa en gång?"


Mellanstadieformen av vegetarian. Vill ge en skuldkänslor, själv undrar jag alltid hur glad kossan egentligen var?

TYP 2: "Människan är så jävla hemsk. Djur är mer värda."


Som jag märkt det, oftast veganer. Ja, det finns djur med större intelligens än många andra djur, (Apor, delfiner, katter, hundar osv.) men bortom dessa handlar de flesta djur av instinkt, och en människa har självmedvetandet, något som i princip bara apor också har.

TYP 3: "Sluta döda djuren, rädda naturen!"


Den absolut jobbigaste, mest meningslösa typen av vegetarianer (kanske också för de brukar kombineras med valfri typ ovan.) Denna säger att om vi skippar att äta kött, kan odla marken som kossan äter på istället. Låter bra va? Jätte, men låt mig visa problemet!

De säger att om vi odlar mat där kossorna betar kan vi få tio kilo vegetarisk mat som annars en kossa äter och ger oss ett kilo kött på.


Vad blir då problemet? Jo, vad måste vi göra om vi äter all kossans mat?

Ska det gå jämnt ut, måste kossan dö ändå. Ska den kunna leva bra, måste den fortfarande få i sig tio kilo gräs. Är det inte lite fel att döda herr Ko för något så egoistiskt?

// Herr Köttsaft


Kommentarer
Postat av: Anton!

Came buckets.

2010-12-20 @ 19:12:53
Postat av: Frere Nightmare

Din RÖV kan ha respekt för vegetarianer!

2010-12-20 @ 19:21:08
Postat av: Anonym

Anledningen till att jag är vegan är industrin. Jag resonerar så här: En industri som är uppbyggd med syfte att döda är en absurd industri. Ja, jag tycker att djurs liv är viktiga.

Vidare är köttindustrin absurd på det sätt att man behandlar djuren så otroligt illa. Genmanupulation, konstant dräktighet, antibiotika, boende i sanitär olägenhet, att slita ungar från sina mödrar, misshandel osv. Dock vill jag påpeka att en köttindustri som behandlar djuren "väl" inte heller är rimlig. Industrin går ändå ut på utnyttjande av andra varelser, som lever sina liv för andra och därmed inte är fria. Ett liv utan frihet är inget liv.



Varför då vegan och inte vegetarian? Jo, för att mjölkprodukter, ägg och honung också kommer från en industri som utnyttjar andra varelser. En mjölkko lever långt ifrån lika länge som hon skulle göra om människan inte utnyttjade henne.



Hade det varit en fråga om överlevnad så skulle jag också äta kött, men eftersom jag klarar mig utan animaliska produkter så låter jag bli att äta dem.



Vad gäller resursåtgång måste man givetvis lägga band på sig själv och konsumera mindre. Och när köttindustrin avvecklas så föds färre djur. Därmed krävs inte lika mycket foder.

2010-12-22 @ 16:50:06
URL: http://bloodflower.devote.se
Postat av: Till: http://bloodflower.devote.se

Jag pekar ut tre typer av veggies, som är något så sjukligt jobbiga. Det är såhär de resonerar, och det stör mig.

Tillsist, jag behöver kött. Det är sant.

2010-12-22 @ 16:58:22
URL: http://baconpizza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0